Vásárlási feltételek
Általános Szerződési Feltételek és Üzletszabályzat
1.Weboldal üzemeltetője
Név: Kozák Tamás Egyéni Vállalkozó
Székhely: 4400 Nyíregyháza, Korányi köz 5. fsz. 3.
Adószám: 68390019-1-35
Bejegyző Bíróság neve: Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Bíróság
Számlavezető pénzintézet: UniCredit Bank.
Számlaszám: 10918001-00000095-28140007
E- mail cím: gyongyom.shop.2017@gmail.com, info.gyongyom.shop@gmail.com
Telefonszám: +36305032474
2.A Weboldal készítője, karbantartója, tárhelyszolgáltató:
Shoprenter.hu
Székhely: 4028 Debrecen, Kassai út 129. III/304.
E-mail cím: info@shoprenter.hu
3.Általános rendelkezések
A webáruházban történő vásárlás feltétele az alábbi általános szerződési feltételek elolvasása, tudomásul vétele és elfogadása. Kérem, abban az esetben vásároljon, ha minden pontjával egyetért és az alábbi feltételeket kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.
Az általános szerződési feltételek hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.gyongyom.shop.hu weboldalon található internetes áruházban történik.
- Felelősség
A fogyasztó a honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a www.gyongyom.shop.hu nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően. A www.gyongyom.shop.hu kizár minden felelősséget a honlap használói által tanúsított magatartásért és hogy a fogyasztó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért. A fogyasztó köteles gondoskodni arról, hogy a honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse. A fogyasztó által a honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat (például hozzászólás) weboldal üzemeltetője a www.gyongyom.shop.hu jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a www.gyongyom.shop.hu jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni és ezekért felelősséget nem vállal.
- Honlapon történő vásárlás
5.1 Vásárlás menete
Az www.gyongyom.shop.hu internetes áruházban, a forgalmazott termékeket tekintheti meg és vásárolhatja meg. A megvásárolni kívánt terméket a “Kosár” gombra kattintva helyezheti virtuális kosarába, majd a “Kosár” menüpont alatt véglegesítheti rendelését. Megrendelése véglegesítése előtt tetszőlegesen módosíthatja a kívánt termékek mennyiségét illetve folytathatja is a vásárlást további termékek kosárba helyezésével.
5.2 Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
A www.gyongyom.shop.hu a vásárlót 48 órán belül tájékoztatja a visszaigazolásról. Ha a vásárló nem kapja ezt meg 48 órán belül a visszaigazolást, úgy a vásárló mentesül ajánlati kötöttsége alól, a megrendelt termékeket nem köteles átvenni. A visszaigazoló e- mail tartalmazza a vásárlás során megadott adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termék(ek) nevét, árát, a választott fizetési és szállítási módokat, a rendelés sorszámát, valamint ezen felül a Felhasználó rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.
5.3 Szerződés
A termékekre vonatkozó szerződés nyelve magyar. Az így létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül. Ezen szerződések iktatásra kerülnek, elektronikusan vannak tárolva, melyek visszakereshetőek a rendelés azonosítójával.
5.4 Számla
A számláinkat a billingo.hu rendszere segítségével állítjuk ki és a kézbesítés során a csomagban mellékeljük papír alapú formában.
5.5 Szállítási és fizetési feltételek, átvételi lehetőségek
5.5.1. Fizetési feltételek
5.5.1.1 Előre utalás
Előre utalás fizetési mód választása esetén a megrendelés elküldését követően visszaigazoló e-mailt kap a rendelésről. Ezt követően visszaigazolással együtt, vagy egyes esetekben külön elektronikus úton (e- mailben) megküldi vásárló számára a vételár átutalásához szükséges információkat. A megrendelt termék kiszállításának megkezdése (vásárló részére történő feladása / elküldése) leghamarabb az átutalt összeg szolgáltató részére beérkezését követően történik.
5.5.1.2 Utánvéttel
A megrendelt termék(ek) kifizetése a küldött csomag átvételekor átadó részére történik.
5.5.1.3 Bankkártyás fizetés
A webáruházban gyorsan és biztonságosan fizethet bankkártyával. Az online bankkártyás fizetés az OTP Mobil Kft. által fejlesztett Simplepay online bankkártyás fizetési rendszer segítségével történik.
5.5.2 Szállítási feltételek
A megvásárolt termékeket a Magyar Posta vagy a FoxPost csomagküldő szállítja a megrendelőnek. A szállítási mód lehet MPL házhoz szállítás, MPL csomagautomatába, MPL PostaPontra, MPL Postán maradó szállítás, FoxPost csomagautomatába történő szállítás, illetve személyes átvételi lehetőség. A termék szállítási költsége minden esetben a vásárlót terheli. Termékeket kizárólag magyarországi címre, szállítunk. A fizetés történhet bankszámlaszámra történő előre utalással, vagy utánvéttel. Előre utalás esetén a termék és a postaköltség bankszámlára történő megérkezését követően a raktáron lévő termékek esetén 5 munkanapon napon belül elküldésre kerül. Amennyiben az online fizetést választja a sikeres fizetést követően a raktáron lévő termék 5 munkanapon belül elküldésre kerül. Amennyiben az utánvétet választja, a raktáron lévő termék 5 munkanapon belül elküldésre kerül, aminek árát és a postaköltséget a vásárló kézbesítéskor fizeti meg a küldemény kézbesítőjének. Kérjük a szállítási adatok pontos megadását. A webáruház üzemeltetőjét a tévesen vagy pontatlanul megadott szállítási adatokra visszavezethető szállítási késedelemért vagy egyéb problémáért felelősség nem terheli.
A csomagküldés árai:
- A csomag átvétele FoxPost csomagautomatán keresztüli szállítás esetén a szállítási díjakat az 1. táblázat mutatja. „Előre utalás”, illetve bankkártyás fizetési mód választása esetén.
- MPL házhoz szállítás esetén a szállítási díj 1890 Ft „Előre utalás”, illetve bankkártyás fizetési mód választása esetén.
- MPL Csomag automatába való szállítás esetén 1590 Ft a szállítás díja.
- MPL Postapontra szállítás való szállítás esetén 1590 Ft a szállítás díja.
- MPL Postán maradó szállítás esetén 1590 Ft a szállítás díja.
- „Utánvét” fizetési mód választása esetén 390 Ft utánvét kezelési díj kerül felszámításra.
- 15 000 Ft feletti online fizetéses (banki előre utalás) rendelés esetén, a belföldi szállítási költség INGYENES.
Szállítás módja |
Csomagméret: XS |
Csomagméret: S |
Csomagméret: M |
Csomagméret: L |
Csomagméret: XL |
Szállítás csomag, automatába (előre utalás) |
1290 Ft |
1290 Ft |
1290 Ft |
1290 Ft |
1290x Ft |
- táblázat
Az árak bruttó árak, tartalmazzák az ÁFÁ-t. és forintban(HUF) értendőek.
Csomagméretek besorolását a FoxPost csomagküldő határozza meg, amelyeket a 2. táblázat mutat.
Csomagkategória |
Méret |
||||
XS |
|
||||
S |
|
||||
|
|
||||
L |
|
||||
XL |
|
2. táblázat
- A megvásárolható termékek köre
A webáruházban ékszerek, nyakláncok, fülbevalók, karkötők, órák és ezekhez tartozozó kiegészítők kaphatóak. A termékek képei saját készítésű fotók, de a valóságtól eltérhetnek. A termék mellett feltüntetett ár nem tartalmaz szállítási költséget, a szállítási költségek a “Szállítási és fizetési feltételek” pontban találhatóak. Áraink bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák és forintban(HUF) értendőek.
- Ügyfélszolgálat
Amennyiben kérdése, kérése van a vásárlással, a webshopban található termékekkel, szállítással, fizetéssel kapcsolatban, ügyfélszolgálatunk áll rendelkezésre a következő elérhetőségeken: info.gyongyom.shop@gmail.com
- Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
Webáruházunk szavatossági kötelezettséggel tartozik, ha a megvásárolt termékek a vásárlás idejében nem felelnek meg a jogszabályban vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak. A szavatosság akkor érvényesíthető ha a termék kézhezvételkor is bizonyítottan hibás volt. Amennyiben ezzel a szerződő felek nem értenek egyet, a vásárló köteles azt szakvéleménnyel bizonyítani.
8.1 Kellékszavatosság:
A megrendelő hibás teljesítés esetén kellékszavatossági igényét jogosult érvényesíteni az eladóval szemben. Fogyasztóval kötött szerződés esetén a megrendelő 2 éves elévülési időn belül érvényesítheti szavatossági igényeit, abban az esetben, ha a hiba bizonyíthatóan a termék átvételekor már fennállt. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult 1 éves elévülési időn belül érvényesítheti szavatossági igényét.
A megrendelő kellékszavatossági igénye alapján jogosult választása szerint kijavítást vagy kicserélést igényelni, kivéve ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az eladónak aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet. Amennyiben a megrendelő nem él kijavítási vagy kicserélési lehetőségével, kérheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az eladó költségére maga is kijavíthattatja, vagy a szerződéstől is elállhat, ha az eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta. Elállásnak nincs helye jelentéktelen hiba miatt! A megrendelő a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles az eladónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre az eladó adott okot vagy az áttérés egyébként is indokolt volt.
A megrendelő köteles két hónapon belül közölni a hibát az eladóval. A közlés késedelméből eredő kárért a megrendelő felelős.
A teljesítést követő 6 hónapon belül a kellékszavatossági igény a hiba közlésével érvényesíthető, amennyiben a megrendelő számlával vagy annak másolatával igazolja, hogy a terméket az www.gyongyom.shop.hu internetes áruházban vásárolta. A kellékszavatossági kötelezettség alól az eladó akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a termék hibája a teljesítést követően keletkezett. Amennyiben az eladó bizonyítja, hogy a hiba a megrendelő számára felróható okból keletkezett, nem köteles a megrendelő által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítést követő 6 hónapon túl a megrendelő köteles bizonyítani, hogy a hiba már a termék kézhezvétele időpontjában fennállt.
A kicserélt termék részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik.
8.2 Termékszavatosság:
Az eladó a fogyasztónak(megrendelő) eladott ingó dolog hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. A Ptk. 6:168 § (2) bekezdése szerint gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.
A forgalmazó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
- a terméket nem önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében forgalmazta vagy gyártotta
- a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető vagy
- a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egyetlen okot biztosítania.
Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.
Ugyanazon hiba miatt a megrendelő kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre nem érvényesíthet.
A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
A termékszavatosság a forgalmazót két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
8.3 Jótállás
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik. A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék a Fogyasztónak történő átadásának a napja vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja. A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Ugyanazon hiba miatt a vásárló kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a vásárló a jótállásból fakadó jogok a kellékszavatosság és termékszavatosság pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
9.Panaszkezelés
Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/
A forgalmazott termékekkel vagy a webáruház tevékenységével kapcsolatos vásárlói panaszait az alábbi címen érvényesítheti, kérdéseivel ide fordulhat:
Kozák Tamás egyéni vállalkozó
4400, Nyíregyháza Korányi köz 5. fsz. 3.
e-mail: info.gyongyom.shop[at]gmail.com
A vásárlói panaszokat és kérdéseket az ügyfélszolgálat írásban, a vásárló által megadott e-mail címre, vagy postai úton küldött levél formájában válaszolja meg. A vásárlói panaszokat, kérdéseket azok beérkezésétől számított 3 napon belül, de legkésőbb a vásárlói panaszok kezelésére vonatkozó jogszabályi rendelkezések által megállapított határidő alatt vizsgáljuk ki és válaszoljuk meg.
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhető el:Online Vitarendezési Fórum - Európai Bizottság
10. Egyéb
10.1 ÁSZF, árak módosítása
A weboldal üzemeltetője jelen ÁSZFet, a honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat nem visszamenőleges hatállyal bármikor módosíthatja, a módosítás a honlapon történő közzétételt követően lép életbe, és csak az életbe lépést követő tranzakciókra érvényes.
10.2 Technikai korlátok
A honlapon történő vásárlás feltételezi az Ön részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A weboldal üzemeltetőjét nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.
10.3 Adatvédelem
Az adatvédelmi törvény szabályozása szerint kezeljük az Ön személyes adatait. Az Ön személyes adatai a szállítás során átadásra kerülnek a szállítást végző futárcégnek. Adatait kizárólag a vásárlás lebonyolításához, szállításhoz és számlázáshoz használjuk fel. Az Ön adatait semmilyen más módon nem adjuk át harmadik félnek és engedélye nélkül nem használjuk reklámcélokra.
Ön az adatkezelés időtartamán belül tájékoztatást kérhet az Adatkezelőtől a személyes adatai kezeléséről. Az Adatkezelő a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 25 napon belül írásban, közérthető formában tájékoztatja Önt a kezelt adatokról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, továbbá – amennyiben az adatok továbbítására is sor került – arról, hogy kik és milyen célból kapják vagy kapták meg az adatokat.
- Garancia
- A vásárlástól való elállás
A 45/2014 kormányrendelet értelmében a vásárló 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a vásárlástól. A vásárló ezen jogát a webáruház üzemeltetőjének címzett egyértelmű nyilatkozattal érvényesítheti. E nyilatkozat történhet elektronikusan e-mailben, vagy írásban postai levéllel a webáruház üzemeltetőjének címére megküldve. A webáruház üzemeltetője köteles a termékért kifizetett vételárat visszatéríteni a megrendelőnek, legkésőbb az elállást és a termék visszaszolgáltatását követő 14 naptári napon belül. A vásárlástól a termék átvétele előtt is elállhat.
Kizárólag sérülésmentes terméket áll módunkban visszavásárolni. A nem rendeltetésszerű használatból eredő értékcsökkenést az eladó levonhatja a termék visszafizetési árából.
Elállási jog gyakorlásának lépései:
- A kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet elállási jogával. Az elállási nyilatkozatot e-mailben illetve postai levél útján küldheti meg részünkre. A nyilatkozat minta letöltéséhez kattintson ide, vagy jelen szabályzat végén a mellékletek közül töltheti le.
- Postai levélben történő elállási jog érvényesítése esetén a postára adás dátumát vesszük figyelembe a 14 naptári nap számításakor.
- Elállás esetén a megrendelt terméket, csomagolásával juttassa vissza a webáruház címére, postai ajánlott levélként. Utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módunkban átvenni, utánvéttel visszaküldött küldemények feladóhoz való visszajuttatásának költsége is a vásárlót terheli. Csak postai úton tudunk terméket fogadni. Visszaküldés esetén a számla visszaküldése is szükséges.
- Kizárólag sérülésmentes terméket áll módunkban visszavásárolni. A nem rendeltetésszerű használatból eredő értékcsökkenést az eladó levonhatja a termék visszafizetési árából.
- A termék árát a visszaküldéstől számított 14 napon belül a megrendelő által megadott bankszámlaszámra visszautaljuk.
Ezen dokumentumban nem szabályzott kérdésekkel kapcsolatban irányadó “a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
11.2 Webshop elállása a megrendeléstől visszajelzés hiányában
Amennyiben a Megrendelő nem fizeti be, nem utalja át a megrendelt áru(k), és a szállítási költség teljes árát a Webshopnak, a vásárlás véglegesítésétől számított 3 munkanapon belül, a Webshop egyoldalúan elállhat az eladástól.
12 . Záró rendelkezések
A webáruház internetes tartalma, a szövegekkel, grafikákkal, fényképekkel, animált fényképekkel, filmekkel, illusztrációkkal és bizonyos esetekben hangokkal és programokkal együtt a www.gyongyom.shop.hu tulajdonát képezik. Ezen tartalmak szerzői jogi védelem alatt állnak. Felhasználásuk kizárólag a www.gyongyom.shop.hukifejezett engedélyével megengedett. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy az ÁSZF-et részben, vagy egészben bármikor egyoldalúan módosítsa, a Felhasználó értesítése mellett. Az ÁSZF és annak mindenkori módosítása a közzétételkor lép hatályba.
.1. Az ÁSZF a www.gyongyom.shop.hu és a vele szerződéses kapcsolatba lépő megrendelő között létrejövő jogviszony általános feltételeit tartalmazzák. Az itt nem szabályozott kérdéseket illetően, a Szolgáltató webáruház tevékenységére vonatkozó mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, különösen a Polgári Törvénykönyvben, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamit az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben, és a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendeletben foglalt rendelkezések külön kikötés nélkül is irányadóak
Mellékletek:
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2022. 11. 08.